Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Šoferis daudzbērnu māti ar bērnu invalīdu “izmet” nekurienē!

Komunikācijas trūkums vai necilvēcība?

Daudzbērnu ģimene, kurā viena atvase ir invalīds ar kustību traucējumiem, piedzīvojusi nepatīkamu pārsteigumu, braucot “Liepājas autobusu parka” starppilsētu sabiedrisko transportu. Nav izlaista vēlamajā pieturā, izkāpusi pieturu tālāk, kā rezultātā sieviete ar maziem bērniem nonākusi nekurienē.

Ģimenes galva Oskars stāsta, ka sieva ar trijiem bērniem braukusi no Kuldīgas, vēlējušies izkāpt pieturā “Dumpīši”, otrajā pieturā pirms Skrundas. Par to, pavadot ģimeni uz autobusu, Oskars esot informējis šoferi, un autobusa vadītājs neesot iebildis.

“Bet sanāca tā, ka šoferis neizlaida vajadzīgajā pieturā, aizveda pieturu tālāk. Ne vien es iepriekš informēju, bet arī, tuvojoties pieturai, pieskrēja mans puika un teica “stop!”, viņš citādāk neprot pateikt. Bet šoferis vispār nereaģēja,” stāsta Oskars. Ģimene izlaista pieturu tālāk, un sieviete ar maziem bērniem nonāk nekurienē.

Ņemot vērā, ka bērnam ir kustību traucējumi un pārējie bērni maziņi – seši un divi gadiņi -, izsauca taksometru, kurš brauca no Skrundas, lai savāktu manējos un aizvestu atpakaļ uz vajadzīgo vietu. Tas izmaksāja 15 eiro. Bet ko darīt? Atpakaļ iet kājām būtu nereāli!

“Autotransporta direkcija”: Izlaišana nekurienē nav sodāma

Lai gan ģimenes galva ar šoferi iepriekš vienojies par izkāpšanu vajadzīgajā pieturā, VSIA “Autotransporta direkcija” pārstāve skaidro, ka konkrētā pieturvieta nav iekļauta kustību maršrutā, līdz ar to apstāties tajā nav paredzēts. Direkcijas pārstāve Zane Plone uzsver, ka šoferiem strikti jāievēro maršruts saskaņā ar kustību sarakstu: “Pasažieri rēķinās, ka autobuss konkrētajā pieturvietā būs konkrētā laikā. Tāpat pasažieri rēķinās, ka autobuss galapunktā būs konkrētā laikā. Ja pārvadātājs neievēro kustību sarakstu, mēs [“Autotransporta direkcija”] esam tiesīgi pārvadātājam piemērot līgumsodu.”

Citi šoferi un pasažieri ir iecietīgi

Tomēr, kā pārliecinās Bez Tabu, uzrunājot vairāku pārvadātājfirmu autobusu šoferus, izlīdzot pasažieriem, viņi tiek izlaisti arī maršrutā neiekļautajās pieturās. Tāpat arī citi uzrunātie pasažieri atklāj, ka viņi būtu ar mieru ziedot dažas minūtes, lai vēlamajā pieturā varētu izkāpt ģimene ar maziem bērniem, no kuriem vienam ir invaliditāte. Turklāt starppilsētu autobusu pasažieri kritizē atsevišķus šoferus, uzsverot viņu neiecietību.

“Ja bērns ir invalīds un mātei vajag izkāpt tajā pieturā, domāju, ka būtu jāapstājas un jāizlaiž. Pretēja rīcība nav pieļaujama! Mani tas nekad neapgrūtinātu! Nekādā gadījumā!” iecietīga ir Daina, viena no uzrunātajām pasažierēm.

Arī ģimenes galva Oskars stāsta, ka līdzšinējā pieredzē nav bijis gadījums, kad “Liepājas autobusu parka” un citu pārvadātājkompāniju šoferi neizlaistu vēlamajā vietā viņas sievu ar bērnu invalīdu.

“Runa ir par cilvēcību! Es esmu vīlies! Vēlos, lai mums atmaksā iztērēto naudu par taksometru! Bet vēl svarīgāks ir princips! Kā tā var?”.

“Liepājas autobusu parka” atbilde: “Autotransporta direkcijā” skaidro, ka konkrētajā gadījumā apstāšanās pieturā, kas nav iekļauta maršrutā, būtu pieļaujama, jo atkāpes ir iespējamas, ja pēc tām lūdz persona ar kustību traucējumiem vai māmiņa ar bērnu ratiem. Un tādā gadījumā direkcija pārvadātājam nepiemēros līgumsodu par novirzīšanos no maršruta.

AS “Liepājas autobusu parks” valdes Leonīds Krongorns atvainojas ģimenei, bet teic, ka sākotnēji, pirms izbraukšanas, netika precizēts, kurā pieturā vēlams izkāpt: “AS “Liepājas Autobusu parks” vārdā atvainojos Jūsu skatītājiem – mammai un bērniem – par minētajā gadījumā izveidojušos situāciju. Noskaidrojot apstākļus, uzzināju, ka šajā gadījumā laikus netika precizēta konkrētā izkāpšanas pietura. Brīdī, kad par vēlmi izkāpt šoferi informēja Jūsu skatītājas bērns, autobuss bija nobraucis par tālu un tā ātrums bija par lielu, lai laikus nobremzētu attiecīgajā pieturā, neradot apdraudējumu pasažieriem un ceļu satiksmei. Autobuss ir sabiedriskās satiksmes transportlīdzeklis, kas brauc pēc attiecīgiem noteikumiem, un kam liegts pasažierus izsēdināt ārpus pieturām. Tādēļ šajā situācijā ģimene tika aizvesta līdz nākamajai pieturai, un pasažieri izkāpa vēl pirms Skrundas. [..] Vienlaikus saprotam ģimenei sagādātās neērtības un izsakām nožēlu par to, ka nebija iespējams piedāvāt ērtāku vietu izkāpšanai. Izmantojot iespēju, aicinām Jūsu skatītājus, lietojot sabiedriskā transporta pakalpojumus, laikus pieteikt pieturu izkāpšanai, lai neradītu sarežģījumus ceļu satiksmei un pārējiem pasažieriem.”


2,225 skatījumi

Un Tavas domas par šo?