Sabiedrībā plašu rezonansi izsaukusi ziņa, ka nolemts mainīt “Pasažieru vilciena” nosaukumu, un turpmāk to sauks “Vivi Latvija”.
Tas nozīmē būs jaunas darbinieku formas, vizītkartes, veidlapas, mājaslapas dizains un pārējais. Uzņēmuma vadība neatklāj, cik tieši tas viss varētu izmaksāt – vidēji no vairākiem desmitiem tūkstošu līdz 100 tūkstošiem eiro.
Vienlaikus “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidro, ka “Pasažieru vilciens” plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu.
Viņš norādīja, ka “Pasažieru vilciena” nosaukuma maiņa ir baumas: “Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi.”
Tikmēr sociālajos tīklos jaunais zīmols izpelnījies gan izsmieklu, gan arvien jaunus ieteikumus, kā turpmāk saukties.
Igaunijā PV analogs saucas Elron, Lietuvā LTG link, ne mazākās saistības ar vārdiem "pasažieru vilciens". Izrunāt viegli, atcerēties arī, viss atkarīgs no mākas pārdot nosaukumu, bet tas cepiens par ViVi ir tāds īsteni….latvisks. Skumji.
— Arturs Jansons (@JansonsArturs) September 10, 2020
Vivi paaugās un teica “Mani sauc Pasažieru vilciens”. https://t.co/NvjtAbDf5S
— Jana Simanovska (@JanaSima) September 10, 2020
Pēdējo gadu zīmolu izveidē, piemēram, Jūrmalai, Valmierai, Saulkrastiem, TET, Luminor, Cirkle K un Pasažieru vilciens pārsvarā pavadījusi kritika. Dārgi, nesmuki un citi iemesli, tomēr meklētājā ierakstot "zīmola maiņa" var redzēt, ka tas ir plaši izplatīts process.
— Jānis Butāns (@JanisButans) September 10, 2020
Kā lai ārzemju tūristi izrunā PV latvisko nosaukumu? Vivi Latvia skan labā nekā Pasažieru Vilciens. Virgin Trains arī pie mums derētu!
— Ģirts Birziņš (@nostradamusboy) September 10, 2020
Var jau būt, ka augstos biznesa un politiskos amatos esoši ļaudis runā smalkāk par mums, bauriem. Varbūt jāsaka iešu uz AS "Latvijas Dzelzceļš" piederošo struktūrvienību "Centrālā Stacija", lai iesēstu AS "Pasažieru vilciens" sankcijām pakļautā ražotāja "Zvezda" dīzeļvilcienā 🙂
— Frederiks Ozols (@incaustum) September 10, 2020
Spēju iedomāties, kā spožos prātos rodas zīmols "vi vi":
Domātājs x. "Pasažieru vilciens" ir pārāk garš nosaukums, jāsaīsina
Domātājs y: saīsinot sanāk "pas vi"
Domātājs z: skanīgāk būtu "pī vī"
Domtājs x: "vi vi" būs vēl labāk, jo tas simbolizē vī un vi, nevis p un v.— Riņķis (@rinkis12) September 9, 2020
Ja Pasažieru vilciens būs Vivi, tad policija varētu būt Pifpaf….😂😂😂 pic.twitter.com/e6qJKrm2LC
— Viesturs (@ViestursBuks) September 9, 2020
Vī vī, vī vī… Kāpēc ne čuk čuk? #pasažieruvilciens #rebrendings
— Baiba Bicēna (@BaibaBicena) September 9, 2020
Katru rītu uz darbu dodos gar Latvijas Dzelzceļa ēku. Šodien dzirdēta saruna – jaunais Pasažieru vilciens nosaukums nav izrunājams kā Vivi, bet *VaiVai*. Here you go. #pasazieruvilciens
— cloudberry mornings (@cbmornings) September 9, 2020
Kamēr citi runā, es daru… @PVilciens ieguldīja 100'000 eiro, tāpēc es no Jums, @Valsts_policija, prasīšu tikai 50'000€😉 #Vivi #PasazieruVilciens #ValstsPolicija pic.twitter.com/VCPtKQGtxJ
— Jānis Klāks (@JnisKlks) September 9, 2020
Jaunā AS Pasažieru vilciens nosakuma – ViVi rašanās mistērija atklāta!!! #vivi pic.twitter.com/YsliJEkyQY
— Zemgus Zaharāns (@zemguszaharans) September 9, 2020
bet īstenībā pārsteidzoši, cik ļoti cilvēkus, kam līdz šim nebija ne jausmas, ka viņus ar vilcieniem ved Pasažieru vilciens, ne Latvijas Dzelzceļš, satrauc tas, ka turpmāk to darīs ViVi.
— angry by default (@ieva_w) September 8, 2020
Pasažieru vilciens varēja draudzīgi palūgt KE KE KENDAMA čaļiem izdomāt to jauno nosaukumu. Ietaupītu 100 pakas.
— LV_Repa_Spēle (@LvRepa) September 8, 2020
Nomainīt nosaukumu maksā 100 000€ ?!?
"Pasažieru vilciens" uz "ViVi", nopietni?!?
Man trūkst vārdu 🤬🤬🤬 pic.twitter.com/U2dWqCYZsF— Kirils Haritonovs (@KirilsHaritono1) September 8, 2020
Aizdomīgs tas ViVi stāsts. Varbūt padomā to pārdot/privatizēt? Pārdot uzņēmumu ViVi būs mazāka brēka, kā A/S Pasažieru Vilciens. Ja tas varēs braukt pa Rail Baltica skiedēm, varētu parādīties arī peļņa.
— Eriks M (@eriksmiks) September 8, 2020
2,558 skatījumi